Fejlesztéseink

2017-2018-as fejlesztéseink az Intersport Síarénában


Ugyan a 2017/2018-as síszezonban történt nagy fejlesztéseket nehéz felülmúlni, ugyanis abban az évben telepítettük az INTERSPORT 2 üléses sífelvonót, és átadtuk a nagyközönség számára a KÉK bejáratot, a konténer épületeket és az új parkolókat.

Ettől függetlenül az elkövetkezendő síszezonra is készülünk számotokra újdonságokkal, nézzük mik lesznek ezek:

  1. Felújítottuk a konténerépületet a KÉK bejáratnál

A kezdetleges állapot, azaz az új bejárat nagyon elütött az erdei környezettől, de idén a konténerépület kapott vadonat új tetőszerkezetet, valamint beburkoltuk az egész komplexumot fával.

Az új burkolat és a rendezettebb környezet miatt sokkal kedvesebb a szemnek az egész épület, valamint sokkal jobban beillik az erdei környezetbe.

  1. Táblázás a sípályán

A 2019/2020-as sísezezonra megreformáltuk a táblázás rendszerét a sípályán Eplényben.

Ez azt jelenti, hogy idén sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk a házirend, az általános felhasználási feltételek és a FIS 10 szabályrendszer közzé tételére.

Minden bejárathoz kerül majd egy nagy tábla, amin könnyen végig tudjuk olvasni a házirendet és a felhasználási feltételeket, valamint tájékozódni tudunk a síelés és snowboardozás KRESZ rendszeréről mielőtt belépünk a komplexumba.

A sípályákra is kerülnek ki irányjelző táblák, egyszerűbben meg tudjuk majd találni a kívánt sípályát, valamint lesznek majd figyelmeztető jelzések is, amik óva intenek a meredek pályáról, a keresztező kötélpályáról, a lezárt pályáról és az elsőbbségadásról valamint a lassításról is.

Ezek a táblák fixek lesznek, tehát egész évben kint lesznek majd.

  1. SMI Lens hóágyú

Az elmúlt sísezezonban már teszteltünk egy ’lándzsa’ elnevezésű hóágyút amit a Techno Alpin-tól kaptunk arra a télre.

Az idei évben egy SMI márkájú hóágyúra cseréltük le, és fixen telepítettük a T1-es tanulópálya bejáratához.

A ’lándzsa’ tavaly nagyon sok havat gyártott a tanulópályára, és reméljük idén is hasonlóképpen teljesít majd.

De miért is jó a ’lándzsa’ azaz ’lens’ típusú hóágyú?

  • Energiatakarékos
  • Egyszerű kezelni
  • Ha jó helyen van rengeteg havat tud gyártani
  • Nem utolsó sorban nagyon jó ár/érték aránnyal rendelkezik

 

  1. Síoktatás és Snowboardoktatás fejlesztése:

Az elmúlt években nagy erőket fektettünk a síoktatás és snowboard oktatás szolgáltatásbeli minőségének fejlesztésére.

A 2017/2018-as síszezonban a KÉK bejárat megépítésével és az A7-es pálya 500 méterrel való meghosszabbításával nagyon jó úton haladtunk afelé, hogy megalkossuk Magyarország legnagyobb havas sí és snowboard oktatócentrumát.

Minden évben vannak új ötletek és fejlesztések, idén például a T2-es oktatópályát fejlesztettük úgy, hogy a területe mégjobban megfejeljen oktatóink elvárásainak, még minőségibb szolgáltatást tudjunk nyújtani a kezdőinknek.

Ehhez hozzá tartozik, hogy a KÉK bejáratnál lévő síkölcsönzőt új felszerelésekkel bővítettük, így még kényelmesebben tudjuk kiszolgálni vendégeinket.

Ha érdekel a síelés és snowboardozás, szeretnél megtanulni, vagy ismersz olyat aki szívesen megtanulna síelni, akkor kattints az alábbi gombra!

További információ

2017-2018-as szezon fejlesztései az Intersport Síarénában


2017-ben közel 500 millió forintos beruházást hajtunk végre a létesítményben, melyből 150 millió forint állami támogatás keretein belül valósul meg.

A korszerűsítések már a következő téli szezonban használhatóak lesznek, rengeteget dolgozunk azon, hogy a legjobb hazai Sí szolgáltatásban legyen részetek!

Nagyon sok újdonság kerül a palettára, az alábbi sorokban megtekintheted mik is ezek pontosan:

Idei fejlesztéseink:

  • Az A7-es pálya meghosszabbítása és kiszélesítése, 500 méterrel lesz hosszabb, illetve 10 méterrel szélesebb, így Magyarország legnagyobb kezdő és családbarát pályája lesz megtalálható Eplényben. Kezdő síelők és kezdő snowboardosok valamint családosok számára a legjobb itthoni lehetőség lesz, ugyanis a pálya meghosszabbodott 500 méterrel, ezzel az élmény is nagyobb lesz, valamint az egészet kiszélesítettük további 10 méterrel, így könnyen elfértek majd egymás mellett!Nem csak új sípályát, hanem új erdőt is létrehozunk. A kivágott erdőterület helyett egy úgynevezett csereerdősítési eljárás keretében másfélszer akkora területen új erdőt telepítünk. Az erdőtelepítésben szakmai partnerünk a Verga Zrt.

 

  • Az új A7-es pályán egy ausztriából érkező 2 üléses felvonó kerül telepítésre. Az új kétüléses felvonónk július végén érkezett meg hozzánk Eplénybe, és azóta nagyon szépen haladunk az építéssel. Mire ideértek az alkatrészek addigra már elkészült az A7-es pályánk meghosszabbítása, így nem volt akadálya hogy egyből elkezdjük az oszlopok alapozását.Hétről-hétre egyre szebb a látvány, felkerültek az oszlopok is az alapokra, majd a szerelvények az oszlopok tetejére, ahol majd a felvonókötél és rajtuk a székek fognak futni.Szépen rajzolódik az új sípálya végleges kinézete, ugyanis a fenti fordító állomás és a lenit indító állomás alapja is megvan már, valamint a falak is húzódnak szépen fel.

    Plusz érdekesség, hogy a fenti fordító állomás épületében egy új ratrak garázs is helyet kap majd.

    Tartjuk az ütemtervet, így a 2017-2018-as szezon megkezdésekor ha minden jól megy továbbra is, át lesz adva az új pályaszakasz és a felvonó is.

 

  • 2 új ratrak kerül beszerzésre, a világ legjobb frézerei (simítói) egyengetik majd az eplényi pályákat! Az eddigi ratrak parkot is fejlesztjük az idén, átállunk Prinoth márkára, tehát az eddigi csörlős Leitwolf ratrak mellé még egy ugyanolyan Leitwolf ratrak kerül beszerzésre csörlő nélkül, valamint egy ugyancsak Prinoth márkájú Everest, ami sokkal keskenyebb, így a nyomvonalakat és a szűkebb helyeket is tudjuk majd gond nélkül kezelni, minőségi szinten!

 

  • 5 új hóágyú kerül Eplénybe a DemagLenco jóvoltából! Az 5 új hóágyú Titan 2.0 tipúsú, gondoskodik a megfelelő teljesítményről és hó mennyiségről a pályákon! A szivattyúállomás, az elektromos hálózat, és az új hóágyúk segítségével másfélszeresére növeljük a hógyártó kapacitást, így ha az időjárás is engedi, nem maradsz hó nélkül télen! #hóóriás

 

  • Új bejárat kerül kialakításra az új A7-es pályánk alsó állomásán! A bejárattól egy 300 méterre egy új 1 HA -os parkolót telepítünk majd. Az új bejáratnál megtalálható lesz egy teljesen új síközpont, pénztárral, oktatásszervezéssel, kölcsönzővel és büfével.

“A komplex, négy évszakos fejlesztési program a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával jön létre. A projekt finanszírozására a Síaréna Kft. 150 000 000 Ft kormányzati támogatást kapott a magyar államtól.”

2016/2017 évi fejlesztéseink!

Nyári fejlesztések:

  • A kerékpáros pályákat felújítottuk, folyamatosan karbantartjuk
  • A pályák táblázását megreformáltuk, sokkal egyértelműbb grafikával, láthatóbb helyekre helyeztük ki őket
  • Új kerékpáros pálya szakasz csatolása a régi nyomvonalhoz
  • Teljes kölcsönzői kerékpárpark nagygenerálja, folyamatos karbantartása az év közben
  • Új szolgáltatás : Segway túrázás az Ámos-völgyben

Téli fejlesztések:

  • A Síaréna névadó szponzora mostantól az Intersport lesz
  • A Holle Anyó kunyhója pályaszállás megszűnt, innentől kezdve egy második étterem lesz a helyén
  • Az összes fa épület frissítő festése, karbantartása (Kemencés büfé, Napozóterasz, Sólyom kiszálló + beszálló)

2014/2015 évi fejlesztéseink!

Felvonó fejlesztések:

1.    1-es tanulófelvonót meghosszabbítottuk 20 méterrel.
2.    Az 1-es és a 3-as tanulófelvonók kötelét kicseréltük.
3.    A 3-as tanulófelvonót áthelyeztük új helyre. 

Hóágyús fejlesztések:

4.    12 darab, 10 évesnél régebbi hóágyút felújítottunk, kapacitásukat 25%-al növeltük.

Sípálya fejlesztések:

5.    A hetes pálya tavaly kiépített éjszakai világítását továbbfejlesztettük, 30%-al nagyobb fényteljesítmény biztosítva.
6.    Snowparkot átalakítottuk és biztonságosabbá tettük.

Kiszolgáló létesítmények fejlesztése:

7.    Síoktatók helyiségét komfortosabbá tettük, benne síléctartóval, cipőszárítóval.
8.    Síkölcsönzőbe új síléceket, snowboardokat és új Alpina bukósisakokat szereztünk be.
9.    Holle Anyó Éttermének kapacitását tovább bővítettük, különböző konyhatechnológiai eszközök beszerzésével.
10.  A hegytetőn található Das Weltauto Körvárunkat hőszigeteléssel és új fűtőberendezésekkel láttuk el.

Nyári fejlesztések:

11.  Fourcross OB pálya kialakítása
12.  Nyári gyermektáborok szervezése
13.  Tavaly engedélyezett kerékpáros nyomvonalak kiépítése
14.  Bakony-Balaton Rent-a-Bike kölcsönzési pont létrehozása a Bringarénában

Reményeink szerint a tél folyamán megkezdődik a hetes pálya meghosszabbítása és kiszélesítése, melyhez a fakivágási engedélyt már megszereztük. Az ülőszékes felvonó megvásárlására már megvan az előzetes megállapodás, azonban az építési engedélyezési eljárás még folyamatban van.

2013/2014-évi fejlesztéseink!

Itt láthatjátok a 2013/14 évi fejlesztési programunk lépéseit.

Sípályafejlesztések

  1. A csodás carving pályánkat, a 7-est 15 méterrel megszélesítjük. Ezzel a fejlesztéssel óriási léptékben nő  meg a kezdő síelők számára alkalmas terület.
  2. A könnyebb és kellemesebb kiszállás érdekében megnagyobbítjuk a 2009-ben épült négyüléses felvonó végállomásával szemközti pihenő-érkező teret. Ez a terület a lift megépülése óta – síelők igényeire szabva – fokozatosan érte el jelenlegi méretét, de most még 1200 négyzetméterrel továbbnövekszik.
  3. A Das Weltauto körvárral szemben az 1-es és a 7-es számú sípálya 80 méter hosszúságban történő összenyitásával egy hatalmas, mintegy másfél hektár méretű induló terület kerül kialakításra. A bővítésnek köszönhetően még tágasabb lesz a hegytetőn rendelkezésre álló tér.
  4. A 7-es sípálya aljánál 7/a sípálya kialakítása 480 m hosszban és 50 méter szélességben.
  5. 1-es csákányos végállomásánál mindkét oldalon terület bővítése összesen 1500 m2-rel, így hatalmas kiszálló, átszálló terület alakul ki.
  6.    A 7-es és a 7/a pályák egybenyitásával egy 1020 méter hosszú és 50-65 méter széles kezdő-középhaladó pálya kerül kialakításra.
  7. Tereprendezést hajtunk végre a 6-os pálya felső szakaszán. Ezzel az átalakítással egy 300 méter hosszú és 60 méter széles kezdő pálya jön létre. A 6-os pálya így még kezdőbarátabb és biztonságosabb lesz.
  8. Az 5-ös pályát mindkét oldalon kiszélesítjük, és átépítjük a négyes pályához való átcsúszó szakaszát.
  9. 7-es számú sípálya kivilágítása.
  10. 7/a pálya kivilágítása.
  11. Kivilágítjuk az 1-es és 2-es pálya összekötő szakaszát. A tavaly kiszélesített átcsúszó így még biztonságosabb lesz.
  12. A 4-es számú sípályára a Nemzetközi Sí Szövetség (FIS) minősítésénekmegszerzése. Magyarország első és egyetlen nemzetközi versenyek lebonyolítására alkalmas versenypályája.
  13. 4-es pálya és a versenyszervezéshez szükséges infrastruktúra Európa kupa futamok lebonyolítására való alkalmassá tétele.

Hógyártó-kapacitás

  1. A 7/a sípályát víz és elektromos hálózattal látjuk el és hidránsokat telepítünk rá. Könnyedén be lehet majd ágyúzni a területet.
  2. A 7-es pálya kiszélesítésével, a 7/a pálya megépítésével és a  hegytetőn levő területbővítéssel összesen 3,1 ha felülettel növekszik  a hóágyúzható felület a Nordica Síarénában.
  3. A szivattyúk vízszállító kapacitásának megnövelése mintegy 20%-al, 240 m3/órára.

17.A 44 hóágyúból átalakítunk hármat a teljesítmény növelése érdekében.

  1. Fóliázott tó magasítása 90 cm-rel, így a víztározó kapacitás 2700 köbméterrel megnő.
  2. Az előtározó tó befogadóképességét további 3000 köbméterrel megemeljük, így még több vizet lehet elraktározni a hógyártáshoz.

Sífelvonók

  1. Páros Csillag lesz a neve legújabb gyöngyszemünknek. A 7-es és a 7/a sípályára 980 méter hosszúságban megépítjük hazánk leghosszabb ülőszékes sífelvonóját, amely a második lesz Eplényben a 2009-ben épített Szent Sólyom négyüléses mellett. A Síaréna liftjeinél eddig sem volt jellemző a sorállás, de a Páros Csillag nagymértékben megnöveli majd az amúgy is jelentős felvonó kapacitást.
  2. 3-as számú tanuló felvonó telepítése az újonnan kialakított 6-os tanulópálya részre.
  3. Áthelyezzük az 1-es csákányos felvonó kiszálló állomását. Így szabadon át lehet majd csúszni a 7-es pályáról a 7/a pályára és a 6-os, 1/b pályák is könnyen elérhetők lesznek.
  4. A 2-es csákányos felvonót meghosszabbítjuk 350 méterrel lefelé, ami így kiszolgálja a teljes 7-es pályát és a 7/a pálya jelentős részét.
  5. A 3-as csákányos felvonót elektronikusan átalakítjuk a nagyobb üzembiztonság és a nagyobb kapacitás érdekében.
  6. Az egyes csákányos liftünk egy új, erősebb motort kapott. A felvonó így még üzembiztosabban fog működni, és könnyedén dacol majd a Malom-völgy hideg mikroklímájával.

Kiszolgáló létesítmények

  1. A 4. sz. parkírozó növelése 20 férőhellyel.
  2. Az 5-ös számú fenti nagy parkírozót további 50 hellyel bővítjük ki.
  3. A 6-os számú fenti nagy parkírozó kiépítése 250 parkolóhellyel.
  4. A síkölcsönzőbe több, mint  90 pár új sílécet és sícipőt szereztünk be, a választék bővítésére Nordica, Atomic és Head modellekből.
  5. A kölcsönző kollekciójának bővítése, frissítése érdekében 40 db új snowboardot és snowboardcipőt szereztünk be.
  6. A síkölcsönzőben a szárító és előmelegítő kapacitás megnövelése 50%-al. Így minden interneten előrendelt sícipő előmelegített lesz.
  7. Kiszolgálási rendszer átszervezése a Holle Anyóban, a kiszolgálás 30 %-kal felgyorsul.
  8. A ragyogó téli időben egy új éttermi teraszról élvezhetjük a bakonyi levegőt és Holle Anyó kiváló konyháját. Az étterem és a jegypénztár között 50 fő részére készítünk szabadtéri éttermi teraszt.

34.A Kemencés Büfé melletti területen 150 fő részére alkalmas szabadtéri, éttermi teraszt alakítunk ki. Holle Anyó udvaráról már is eltűntek a régi szabadtéri bútorok, a látkép teljesen átalakul.

  1. Jégbüféből felszolgálás  megszervezése a teraszon ülő vendégek részére.
  2. Erdei Betérőnél szabadtéri grillsütő hely kialakítása, nagyobb forgalmú napokon szabadtéri malacsütés bevezetése.

37.Sí- és snowboard oktatók csapatának bővítése, egységes felszereléssel való ellátása, az oktatási tematika egységesítése. Speciális tanfolyamokindítása.

  1. Az utánpótlás képzése érdekében létrehozzuk a Nordica Síaréna Sportegyesületet.
  2. Füvesítés, talajmegkötés 4,3 ha területen.
  3. A csapadékvíz elvezetése céljából a 4-es pályán 388 méter hosszúságban, és az 1-es számú sípályán 275 méter hosszúságban csapadékelvezető rendszert építettünk ki. A hálózatnak nagy hasznát vesszük majd hóolvadáskor, hatékonyan vezeti vissza a vizet a patakba, az pedig a víztározókba. Mindemellett segít megóvni a frissen füvesített pályákat az eróziótól.
  4. Víznyelő rendszer és uszadékszűrő védőrács építése a kemencés büfé mögött.
  5. A még jobb helyszíni tájékoztatás érdekében két új nagyméretű térképet helyeztünk ki, továbbá rengeteg pálya szám jelölést és figyelmeztető táblát teszünk ki a pályarendszer területén.
  6. A mostani szezontól kezdődően már egy harmadik ponton is nyomon követhetitek a Norica Síaréna időjárását, ugyanis egy harmadik meteorológiai állomást telepítünk az Erdei Betérőhöz. Az új mérési pontnak köszönhetően hatékonyabb lesz a hóágyúzás és teljesebb képet kaphatunk Eplény mikroklímájáról.
  7. Szerpentin családbaráttá tétele – mesefigurák, meglepetés elemek kihelyezésével.
  8. Azért, hogy a parkolás még a tavalyinál is gördülékenyebben történjen, a 2012-ben megalkotott „Praktikus és Kényelmes” parkolási rendszert idén még tovább fejlesztjük. A „P+K” így még több hatékonyabban működik majd.
  9. Új épületbe költöztetjük a síiskolát.
  10. Optikai kábelhálózat továbbfejlesztése, ingyenes Wi Fi hozzáférés kialakítása az Erdei Betérőnél.
  11. 2-es csákányos beléptető kapuk áthelyezése.
  12. Rádiós kihangosító rendszer, új időmérő berendezés beszerzése versenyekhez.
  13. További védőelemek beszerzése és kihelyezése a sípályákra.
  14. Interaktív térkép bővítése, továbbfejlesztése.
  15. Nemzetközi Citizen verseny megszervezése a Magyarországon egyedülálló FIS minősítésű versenypályán, illetve magyar kupafutamok és magyar bajnokság megszervezése. A Citizen versenyenvilágranglista pontok gyűjthetők.
  16. A négyüléses felvonóhoz tavaly újonnan beszerzett futószőnyeg nagyon dekoratív volt, azonban sokaknak nehézséget jelentett a beszállás, mivel a gumírozott szőnyeg nagyon tapadt. Emiatt az idén egy teljesen új futószőnyeget építettünk be annak érdekében, hogy mindenki könnyedén beszállhasson a négyülésesbe.
  17. A 3-as csákányos felvonó is jelentős felújításon esett keresztül. Az új görgők, csapágyak és görgőgumik mellett egy vadonatúj kötelet kapott a lift, valamint felújítottuk az elektromos rendszerét is.
  18. A T1 tanulóliftet meghosszabbítottuk, valamint a T2 lifttel együtt betonalapra helyeztük a mobil alsó és felső állomásaikat.
  19. Mind a három ratrak teljes felújításban részesült. A sárga Bombardier típusú ratrak hátuljára egy platót építettünk, mely nagy rakodófelülettel bír. Mindemellett egy szállítókosarat is beszereztünk a ratrakok szállítókapacitásának növelése céljából.
  20. A 14 db Lenco típusú hóágyút átépítettük. A felújított magképző berendezések sokkal hatékonyabb hóágyúzást tesznek lehetővé.

A pirossal kiemelt pontok sajnos csak a 2014-es évben kerülnek megvalósításra, mert az engedélyezési eljárás nem várt mértékben elhúzódott.

2012/2013 Fejlesztések

A 2012/2013-as szezon mérföldkő a Nordica Síaréna Eplény életében.

Fejlesztéseinkről folyamatosan számolunk be. Bízunk benne, hogy amikor az idei szezonra megnyitja kapuit a Nordica Síaréna, mindenki egy teljesen megújult, minden tekintetében jobb szolgáltatást nyújtó létesítménnyel találkozik.

Fejlesztéseink – szezonkezdésig folyamatosan, hetente tesszük közzé idei fejlesztéseinket

1. Új 6-os pályát építettünk az egyes csákányos felvonó mellé, amely 500 méter hosszú és átlagosan 55 méter széles.

2. Előtározó és ülepítő tavat hoztunk létre a fóliázott tó elé, a tó 10 000 köbméter tartalékvíz befogadására képes.

3. Felújítottuk fóliázott víztározónkat. Az aljából kimertük a lerakódott iszapot, megnagyobbítottuk, így 6 000 köbméterrel 23 000 köbméterre nőtt a kapacitása.

4. A fóliázott és az ülepítő tó közötti patakrészt kifóliáztuk a hordalékszállítás minimalizálása érdekében.

5. Vízszivattyú rendszerünk teljesítményét 75%-al megnöveltük.

6. Kialakítottuk 1/b névre hallgató sípályánkat. A vadonatúj pálya 185 méter hosszú és 60 méter átlagszélességű.

7. Holle Anyó udvarára 150 férőhelyes szabadtéri bútorok készültek.

8. Holle Anyó udvara kivilágítást kap, így a szabadtéri bútorokat alkonyat után is lehet használni akár esti rendezvényekre is.

9. Holle Anyó éttermének régi és új része is teljesen új bútorzatban részesül.

10. Tárolókonténerünk új külsőben pompázik. Kilátóterasz épült a tetejére étel és ital kiszolgálással. A terasz neve Port.hu Napfény Terasz.

11. Az oktatópálya új elemekkel bővül a még színvonalasabb síoktatás elérése érdekében.

12. Jelentős földmunkákat végeztünk a csákányos felvonók be- és kiszállópontjainál, a gyorsabb, könnyebb és mindenekelőtt biztonságosabbhasználat érdekében.

13. A vadonatúj 6-os számú sípályánkon megépítettük Magyarország legnagyobb Freeski és Funparkját. A változatos, földből készült elemek között Big-air ugrató is helyet kapott. Az új terület a Freeskisek és Snowboardosok igazi paradicsoma lesz. Természetesen a síelők is elférnek majd a park mellett, hiszen a 6-os pályánk elég szélesre sikerült.

14. A különböző fórumokon olvastuk, hogy sokan félnek az új 6-os pálya aljától, mivel meglehetősen meredek. Nem is kellett több, és már indultak is a dózerek. Egy szerpentint készítünk a meredélyre. A látványos földmunka eredményeképpen, az első ránézésre ijesztő szakasz barátságos kék pályávászelídül. Így a kezdők is bátran élvezhetik a kanyarokat.

15. Annak érdekében, hogy napnyugta után is lehessen élvezni a 6-os pálya minden varázsát világítást szerelünk mellé. A jó látási viszonyokról és a biztonságos sportolásról a nagy-teljesítményű fémhalogén reflektorokgondoskodnak. Az egyes és kettes pálya mellett ez már a harmadik kivilágított sípálya Eplényben.

16. Holle Anyó külső teraszait beépítettük, így 80 négyzetméterrel bővült ki a fedett éttermi terület.

17. Az energiatakarékosság érdekében a lépcsőházat ajtókkal látjuk el.

18. Holle Anyó kazánteljesítményét is fokoztuk, így már biztos hogy nem kell fázni az új részeken sem.

19. A 2-es csákányos felvonóhoz külön beléptető kaput építünk.

20. A beléptető rendszert automatikus ellenőrző rendszerrel láttuk el.

21. Új mágneskártyákat vezetünk be. A dekoratív chip-es rendszerrel lehet majd használni a beléptető kapukat.

22. Webkamerát telepítünk az 1-es és 2-es csákányos felvonó találkozásához, így már három helyen lehet online követni a Nordica Síaréna mindennapjait.

23. A Szent Sólyom és a négyes pálya közötti eddig kihasználatlan szűk útból a nagy-volumenű földmunkáknak köszönhetően megszületett a Nordica Síaréna két új tanulópályája. A 20 méter széles sáv két tanuló szakaszból áll, melyek a T2 illetve T3 névre hallgatnak. Az egyik éppen csak egy kicsit lejt, ez azoknak való, akik még csak az első lépéseket próbálgatják a síléccel és a snowboarddal. A másik pedig az alapmozgások elsajátítására szolgál.

24. Egy évek óta nagy jelentőséggel bíró problémát idén teljesen elhárítunk. Az egyes pálya alsó eddig 8 méter széles átcsúszó szakaszát 60 méteresre szélesítettük. Megszűnik tehát a tumultus és a balesetveszély, így mindenki biztonságosan és kényelmesen csúszhat el úti-céljához. Ebből adódóan a T1-es számú tanulópálya átkerült az erdő felőli oldalra, 60 méteres felvonóját pedig 90 méter hosszúra alakítottuk át. A régi fából készült támfalat lebontottuk, a tavakat ellátó patak pedig 95 méter hosszban föld alá került és most betongyűrűkben csörgedezik.

25. A T1-es számú tanulópályát áttettük az erdő felőli oldalra és a rajta levő 60 méteres felvonót 90 méteresre hosszabbítottuk. A régi fa támfalat elbontottuk, a tavakat ellátó Malom-patakot pedig 95 méter hosszan betongyűrűkbe tereltük a tanulópálya alá.

26. Kialakításra került a 2/b pálya az egyes és a kettes számú sípályák között. Az eddig egy ratrak szélességű összekötő szakasz most már egy biztonságos és kezdők által is könnyen teljesíthető pálya lett. Mindkét oldalon 8 méterrel kiegészülve összesen 22 méter szélességben nyújt lehetőséget arra, hogy biztonságosan becsatlakozzunk az egyes közepébe.

27. A frissen elkészült 1/b sípálya és az 1-es és 2-es csákányos felvonók találkozási pontja kivilágítást kapott, így már összesen négy pályán lehet esti sízni nálunk.

28. Holle Anyó konyháját és az étterem kiszolgáló pultját jelentősen átalakítottuk. Az új gépeknek és a modern technológiáknak köszönhetően nő a teljesítmény és gyorsabb lesz a kiszolgálás. Mindemellett az étterem kínálata is megváltozik.

29. A Holle Anyó oldalában létrehoztuk és hétvégente valamint nagyobb forgalmú napokon kinyitjuk új vendéglátóhelyünket. 6 féle étellel és 6 fajta itallal várja majd vendégeit. A bár személyzete kiszolgálja a Holle Anyó udvarán és a PORT.hu napfény teraszon levőket is, tehát nem kell sorban állni, sőt még az asztaltól felállni sem.

30. A jobb hóágyúzhatóság érdekében egy teljesen új hóágyúzási pontotalakítottunk ki a 2-es csákányos felvonó tetejénél, valamint három másikat áttelepítettünk a kiszélesedett pályák hatékonyabb behavazásáért.

31. A fóliázott víztározóba automatikus levegőztető rendszert szereltünk,amely meggátolja a vízfelszín befagyását és javítja a hóágyúzási teljesítményt.

32. A fóliázott víztározó mellé új kutat építettünk négyszer nagyobb víz-szivattyúzási lehetőséggel.

33. Vadonatúj 2/b sípályánkra fémhalogén világítást szereltünk az esti síelhetőség érdekében.

34. Az egyes és kettes csákányos felvonó átszállójánál hatalmas találkozási pontot alakítottunk ki, így kényelmesen lehet átszállni, kiszállni és visszacsúszni is.

35. A sípályák közvetlen környezetében levő négy fő parkolónkban 20-20 hellyel több található az átalakításoknak köszönhetően.

36. A négyes számú parkolónkat kibővítettük, ezért 20 autóval több fér majd be. Így az átalakításokkal együtt 100 autónyi többlet parkolóhely van a sípályák közvetlen közelében.

37. Többet nem kell a 82-es számú főút melletti területen megállni, ha a lenti parkolók esetleg megtelnek, mert a sípályához vezető út mentén két teljesen új, összesen 1000 autó befogadására képes parkolót építünk. Innen síbuszokkal ingyenesen szállítjuk le és vissza a síelőket a pályákhoz.

38. Kiszélesítettük a 3-as csákányos felvonó nyomvonalát, hogy kényelmesebb és biztonságosabb legyen.

39. A Szent Sólyom kiszállóját jelentős földfeltöltéssel és néhány fa kivágásával kibővítettük. Az eddig 6 méter széles és 15 méter hosszú kicsúszó 30 méter széles és 50 méter hosszú lett.

40. Új jegyrendszert vezettünk be, és átalakítottuk nyitva-tartási időnket. Hétvégeken és kiemelt napokon korábban nyitunk ki, illetve hetente három napon késő estig leszünk nyitva.

41. Új honlapot fejlesztettünk, melyet számos más funkció mellett hírlevélküldő modullal láttunk el.

42. Az 5-ös pálya alsó részét és becsatlakozási pontját az eddigi 6 méterről 10méterre szélesítettük.

43. A T3 pályára vásároltunk egy műanyagköteles felvonót, mely 110 méter hosszban húzza fel a síelőket. Ez a kis felvonó egyben megszünteti az eddigi gondot, hogy a 4-es pálya aljáról nem lehetett visszajutni, csak gyalogosan a Szent Sólyomig.

44. A 6-os pálya aljára épített családi kikerülő szakasz 5 visszafordító kanyarból áll, amelyek elég szélesek ahhoz, hogy még a ratrakok is könnyen elférjenek bennük. A szerpentin hosszúsága lehetővé teszi, hogy a Síarénában akár 1900 méter hosszan is lehet síelni megállás nélkül. Ez az útvonal igazi csemege a családoknak, mert csupa kék szakaszból áll, így a kezdők és a legkisebbek is bátran nekivághatnak.

45. A 6-os pálya nyomvonala miatt az 1-es csákányos felvonó beszállópontját áttelepítettük az egyes pálya felőli oldalra, ezért a beszállás sokkal könnyebb lesz a hosszirányú megközelítésből adódóan.

46. Egy gyönyörű faházat készítettünk az egyes csákányos felvonó aljába, melyben a kezelő kényelmesen, melegben figyelhet az utasok biztonságára.

47. A csákányos felvonók kapacitását a tavalyihoz képest megdupláztuk. Ezt a vonszolóelemek számának emelésével és egy új vezérlőpanel behelyezésével értük el, amely lehetővé teszi a gyorsabb üzemelést.

48. Megújítottuk a kölcsönző internetes előfoglalási rendszerét.

49. 80 pár új síléccel, 100 pár új sícipővel és 40 új sisakkal bővítettük a kölcsönző palettáját.

50. Az 1-es pálya felső szakaszát átlagosan 5 méterrel megszélesítettük.

51. A 2-es pálya mindkét felét pedig átlagosan 3 méterrel szélesítettük meg.

52. Az idei pályabővítések eredményeképpen összesen 16 különböző útvonalon lehet síelni, így több napot lehet eltölteni a változatos pályarendszeren.

53. Az egyes és a kettes felvonó találkozásánál levő kőházat beburkoltuk, tetején egy 80 négyzetméteres panorámateraszt hoztunk létre.

54. A kőház elé egy 100 négyzetméteres teraszt építünk.

55. Az épület aljában egy büfét nyitunk, ahol finom ételekkel és italokkal várjuk a vendégeket.

56. Bérelhető napozóágyakkal is szolgálunk, amelyekben ülve a teraszokon megpihenhettek.

57. Az Ámos-hegy tetejére egy telefonos átjátszóállomást építünk, így tökéletes térerő lesz az eplényi pályákon.

58. A felső torony kiegészítése-képpen egy mobil jelerősítőt szerelünk fel a Holle Anyóban.

59. Wifi elérhetőséget biztosítunk a Holle Anyó panzióban.

60. A mobil alkalmazások tekintetében egy igazi ínyencség várja majd a Nordica Síarénába látogatókat. Beüzemeljük a MAP to SNOW rendszert. Így lehetőségetek nyílik, hogy pontokat gyűjtsetek a népszerű mobilos játékban az eplényi pályákon síelve is.

61. A változatos pályákon való sportolás rendkívül biztonságos lesz, mert rengeteget fordítottunk különböző biztonsági elemek beszerzésére.

62. Azért, hogy a  vendégek szálláskeresését megkönnyítsük, központi szállásfoglalási rendszert hoztunk létre, amely elérhető a megújult Síaréna honlapon. Aki a Síaréna weboldalon vagy utazási irodánkon keresztül foglal szállást, jelentős kedvezményekben részesül.

63. Az eplényi Nordica Síaréna, a visegrádi Nagyvillám sípálya, a Kékestető sípálya és a Sielők.hu internetes portál együttműködésének köszönhetően – a Magyar Sí Szövetség égisze alatt – megszületett a Közös Magyar Síbérlet. Ez azt jelenti, hogy egy szezonbérlet megvásárlásával három magyar sípályán lehet síelni.

64. Elkészült a legújabb 7-es számú sípályájánk. A kettes csákányos felvonótól ha felfelé nézünk, akkor a bal oldalon találjuk a több, mint 550 méter hosszú 45 méter széles területet. Igazán lankás és széles pálya ez, ideális kezdőknek, de a haladók és a profik sem fognak unatkozni rajta.

65. A 4-es számú sípálya középső és alsó szakaszát az eddigi 20 méterről 40 méter szélesre bővítettük 280 méter hosszban. Ez a pálya eddig is rendkívül népszerű volt a haladó és profi síelők, snowboardosok körében. A szélesítéseknek köszönhetően még nagyszerűbb élmény lesz a 4-es pálya.

66. A hógyártó kapacitás eddig is óriási volt, ennek ellenére 7 új, csúcskategóriás Gigastar hóágyút szereztünk be a meglévő 37 hóágyú mellé. Így összesen 44 hóágyú biztosítja majd a friss havat. Hógyártó kapacitásunk a legnagyobb Magyarországon, óránként akár 600 köbméter havat is elő tudunk állítani.

67. A négyes és a hármas sípályák hóágyú tornyait forgathatóvá tettük. Így sokkal könnyebben és hatékonyabban lehet majd használni őket.

68. A Szent Sólyom ülőszékes felvonónál futószőnyeget helyeztünk üzembe, és beszereltünk egy vezérlőeszközt is a megfelelő sebességszabályozás érdekében.

69. Ha kíváncsiak vagytok rá, hogy mennyivel suhantok, akkor idén lemérhetitek sebességetek a kitelepített sebességmérő szakaszunknál.

70. Télen a pályák állapotáról a kétnaponta frissülő, minden pályára kiterjedő hójelentésünkkel számolunk majd be nektek.

71. Mostantól nálunk találjátok Magyarország legnagyobb síoktatói gárdáját. Az elmúlt szezonokhoz képest kétszer annyi oktatóval dolgozunk majd a sí és snowboardoktatásban.

72. Holle Anyó kibővített étterméhez és konyhájához kibővített hűtő és tárolóhelyiség is dukál. Megépítettük.

73. A vendégek szórakoztatása érdekében egy modern, nagyképernyős tévét helyezünk el az étteremben.

74. A Szent Sólyom ülőszékes felvonó alatt kialakítottuk legújabb fekete pályánkat a 8-as számú sípályát. A 40 méter széles és 237 méter hosszú pálya szintkülönbsége 98 méter, így igazi csemege lesz a meredek pályákat kedvelők számára.

75. A legkisebbekre gondolva babasarkot alakítunk ki a Holle Anyóban, ahol játékos körülmények között érezhetik jól magukat a kicsik.

76. Új korszerű hóágyú oszlopokat szereztünk be, melyeken fel és le lehet csúsztatni a hóágyúkat az időjárási körülményekhez igazodva.

77. A hatékony telekommunikáció érdekében egy optikai kábellel kötöttük össze a sípálya főbb pontjait. Ezáltal az internet is jobb lesz.

78. Megalkottuk a „Praktikus és Kényelmes” parkolás rendszerét. Így még a távolabbi parkolókból sem kell majd gyalogolni, mivel mindenki saját kocsijával hajthat le a sípályák közvetlen közelébe, ahol kipakolhatnak és csak a sofőrnek kell majd visszavinni az autót a parkolóba. Azonban a kép úgy teljes, hogy a sofőr is kényelmesen érkezik. Ebben segít majd a Weltauto két „Praktikus és Kényelmes” kisbusza, melyekkel a pályához szállítjuk a sofőröket. Természetesen a dolog a síelés befejeztével visszafelé is működik. Az egész néhány perc alatt megvan, így a rendszer valóban rászolgál a nevére.

79. A pálya melletti parkolókhoz két új fahidat is építettünk a gyalogos forgalom számára.

80. A Kemencés Büfé alapterületét megnöveltük és új, modern konyhafelszerelésekkel láttuk el. Ezáltal a kínálata is változatosabb és akár még pizzatekercset is kaphatunk.

81. A Holle Anyóban egy társalgóhelyiséget hoztunk létre a panzióvendégek számára, ahol jó melegben lehet beszélgetni, tévézni és internetezni is.

82. A fizetési módok palettáját bővítettük. Immáron fizethettek SZÉP kártyávalbank kártyával, sőt még PayPass rendszerben is.

83. A mindennapi feladatok ellátására beszereztünk egy vadonatúj hójáró masinát. A négykerék-meghajtású, hernyótalpas kvad nagy segítség a hóágyúzás közben, az elsősegély-szolgálatnak a sérültek ellátásánál, de még havat is lehet vele tolni a keskenyebb átcsúszókra, nyomvonalakra tolólapjának köszönhetően.

84. A nyári időszakban megalkottuk Magyarország egyetlen felvonóval ellátott kerékpáros parkját a Bringarénát Eplényben. A Szent Sólyom négyüléses felvonó székeit alkalmassá tettük kerékpárok szállítására.

85. Építettünk négy kerékpáros pályát: egy csodálatos Panoráma és Élmény pályát, egy CrossCountry nyomvonalat, továbbá egy Downhill és egy gyermek tanulópályát is.

86. Kerékpárkölcsönzőt építettünk.

87. Specialized tesztbázist nyitottunk.

2011/2012 Fejlesztések

Új kötélzetet kap a Sólyom

A 20 éves kötelet vadonatújra cseréjük, mely kiszolgálja a következő húsz esztendőt. A kötél Franciaországból érkezik a 14-ei héten, és a fonása az ezt követő héten kezdődik, így a „jó” idő beálltakor már a friss, új kötélen közlekedhetnek a Szent Sólymot használó vendégeink. Az új kötél a következő 20 esztendőben hatékonyan fogja szolgálni az Aréna vendégeit télen-nyáron.

A következő hetekben, a szezonra készülve kijavítjuk, felújítjuk a csákányos felvonókat, hogy azok mindig rendeltetésszerűen és megfelelő színvonalon álljanak a vendégeink rendelkezésére.

Prinoth Leitwolf ratrak

A 2011-12-es szezonban egy újabb hómacskával bővül az eddig két ratrakot számláló gépparkunk.A 2004-es gép, kevés üzemórával szinte újszerű állapotban van így igazán dísze lesz a pályának, hiszen a designt nem más, mint a Ferrariktól a luxus-konyhaberendezéseken át a ratrakokig tervező Pininfarina alakította ki. A Prinoth cég Leitwolf ratrakja 435 lóerős (2100 Nm nyomatékú) és 1200 méternyi acélkötéllel rendelkezik, hogy még a legmeredekebb 3-as pályán is fel tudja húzni magát.

A korábbi Bombardier-vel így már két csörlős ratrakkal tudjuk a pályát éjszakáról éjszakáraideálisra csiszolni, így a jövőbeli pályabővítésekhez is elegendő ratrakkapacitással rendelkezzünk.A vendégeink számára ez első osztályú havon való síelést jelent a teljes szezonban, hiszen akkor sem kell kompromisszumokat kötni, amikor valamelyik gép karbantartás miatt nem üzemel, hiszen folyamatosan lesz legalább egy ratrak, amelynek hátsó simítója (frézere) a legideálisabb terepet készíti.

2009/2010 Fejlesztések

4 üléses lift

Legújabb fejlesztésünk eredményeképpen várhatóan már az idei, 2009/2010-es szezonra üzembe helyezhetjük négyüléses felvonónkat. 

Az új lift kapacitása 2400 fő/óra lesz, ami azt jelenti, hogy eddigi felvonó kapacitásunk csaknem megkétszereződik.

A már meglévő felvonóink (3 db csákányos, 2 tolókaros) mellett minőségi javulást és nagy élményt nyújtó függő

székes lift fogja kiszolgálni a nálunk hétköznapinak számító esti síelést is. Jelenlegi számításaink szerint az összes lift üzembehelyezését követően kb. 1500 ember síelhet a Síarénában úgy, hogy a felvonók beléptető kapuinál nem kell sorban állni.

A mozgójárdás, székes felvonót Hinterglemmben vásároltuk és szeptember 1-én kezdhettük el a 11 oszlopból álló, 757 m hosszú lift megépítését. 
A felvonó üzembe helyezésének időpontja sajnos az időjárás kegyességétől és az érintett hatóságoktól is függ, de mi mindent megteszünk, hogy a szezon kezdetére átadhassuk hazánk első és egyetlen négyüléses libegőjét.

 

Pálya szélesítések – pálya rendszer módosítások

A 3-as pálya jobb oldali 150 méteres szakasza (melyet meredeksége miatt az elmúlt két szezonban egyszer sem tudtunk sportolásra alkalmassá tenni) megszűnik. Az új négyszékes ülőlift ezen a szakaszon indul fel a hegytetőre.

Ugyanakkor ennek a pályaszakasznak a területcseréjével lehetőség nyílt az 1-es pálya felső szakaszának bővítésére. A 3000 m2-es bővítés eredményeként a felső 300 méteres szakasz szélessége 28 és 40 méter között váltakozik és a legszűkebb területeken több, mint duplájára nő a szélessége.

 

Hóágyú rendszer bővítése

Újabb 200 méter csőhosszal és két új hydránssal (hóágyúzási pont) bővítettük hóágyú rendszerünket. Ezzel már a sípályarendszer 42 pontjáról nyílik lehetőség a hóágyúzásra, azaz a pályák legeldugottabb pontjaira is technikai havat tudunk juttatni.

Módosítottunk a hóágyúrendszer villamos hálózatán, így egy időpontban nagy biztonsággal fogunk tudni használni 22 darab hóágyút a pályák bármely pontján.

6 régi hóágyú visszaszolgáltatásával és 12 új, nagyteljesítményű Gigastar és Super Polecat hóágyú vásárlásával összesen 35 modern hóágyúval vágunk neki az új szezonnak. A magyarországi hóágyúk 70 %-a Eplényben található. Az új hóágyúk maximális kapacitása egyenként 85-90 m3/óra, de marginális hőmérsékleten (-1-1,5 °C-nál) is 100 l/perc vízkapacitással képesek kiváló minőségű technikai hó előállítására.

Nyugat-Európa egy-egy síterepén látható karos hóágyú oszlopok (swivel arm) az idei szezonban megtalálhatók Eplényben is. A saját fejlesztésben kialakított speciális oszlopok magassága 5,5 méter, a kar kinyúlása 8,5 méter, teherbírása 900 kg és 160 km/órás szélterhelést is elvisel. A hidraulikus mozgatásnak köszönhetően akár 8 méter magasságból (már -0,5°C-tól) elképesztő hatékonysággal dolgozhatnak a hóágyúk. A 12 hidraulikus oszlop telepítésének indoka a gyakran szeles eplényi pályákon a hatékonyság növelésen túl az, hogy az aktuális szélviszonyoknak megfelelő pozícióból történhet a pálya technikai havasítása.

A várható hóágyúzási menetrend:

Prioritás Hóágyúzott szakaszok Működő hóágyúk száma Minimális időtartam Várható időtartam
1. 1-es pálya, 1-es csákányos 22 db 30 óra 80 óra
2. 2-es pálya 7 db 55 óra 60 óra
2. 4-es pálya, (2-es pályával együtt) 4 db 50 óra 80 óra
3. 4-es pálya, 3-as csákányos 11 db 30 óra 80 óra
4. 3-as pály, 2-es csákányos 11 db 40 óra 60 óra
5. 5-ös pálya 7 db 30 óra 50 óra

 

Tanulópályák bővítése, áthelyezése

Az 1-es pálya aljában, Holle Anyó mellett található síóvodánk, mely egy zárt oktató terület. Az idei évre kicsit megnöveltük a szintkülönbségét, szélesebbé és hosszabbá tettük. Szintben elválasztottuk a sípályától, így csellengő síelők még véletlenül sem tévedhetnek a tanulók közé.

Az 1-es pálya közepéről a kettes pályára helyezzük a tolókaros oktató liftünket.

 

Parkoló bővítés, világítás

Új parkolót alakítottunk ki, mely további 100-150 autó elhelyezését teszi lehetővé. Aparkolóhoz, az esti síelés kulturált kiszolgálása érdekében világítást építünk ki.

A sípálya melletti parkolók kapacitása 400-500 autó lesz. A parkoló megteltét követően több autót nem engedünk le a völgybe, mert az útmenti parkolással akadályoznák a kulturált közlekedést. További autók elhelyezésére a sípálya 82-es számú főúti lehajtójánál kialakított további parkolók fognak szolgálni, ahonnan 20-25 fős buszokkal fogjuk a síelőket a pályára szállítani.

Szánkósok autóval nem hajthatnak le a sípályára!!! Szánkózási lehetőséget nem tudunk számukra biztosítani, fegyelmezetlen magatartásukkal tavaly is rengeteg bosszúságot okoztak a síelőknek.

 

Beléptető rendszer bővülése, kényelmesebbé tétele

A jegyiroda önálló épületbe költözik. Az eddigi egy pénztárállomást kettőre bővítettük, így várhatóan jelentősen rövidül a jegyért való sorbanállási idő. A négyszékes ülőliftnél négy, az 1-es és 3-as csákányos aljában két-két beléptető kaput helyezünk el. Figyelembe véve a tavalyi javaslatokat mindegyik beléptető kaput balkezessé tesszük, tehát a forgóvilla az olvasófejtől jobbra fog elhelyezkedni.

Mivel kapuink mind chipkártyás, mind vonalkódos üzemmódot képesek kezelni, ezért az egyszeri felvonásra alkalmas jegyek kivételével mágneskártyás rendszert vezetünk be. A mágneskártyákért fizetni kell, melyet természetesen bármikor azonos áron visszaváltunk. Célszerű azonban a kártyákat a szezon végéig megtartani.

Zsúfoltabbnak ígérkező hétvégi napokon továbbra is lesz lehetőség napijegyek megvételére az étteremben.

 

Büfék éttermek bővítése

Az étterem sarkából kikerülő jegyiroda megkönnyíti az étterembe történő bejutást és további helyekkel bővül az étterem.

Azoknak, akik csak egy gyors falatozásra vágynak vagy csak gyorsan szeretnék szomjukat oltani új megoldást jelenthet a lenti büfé, ahová akár síléccel is oda lehet csúszni.

A büfé tőszomszédságában épült búbos kemencéből kikerülő friss kenyérlángost is itt lehet majd fogyasztani, de kapható lesz hot-dog és hamburger is. A búbos kemencében készül majd friss házikenyér is.

2008 Fejlesztések

  1. Hóágyú park bővítése 32-re
  2. Csákányos felvonó telepítése az 1-es pálya mellé
  3. Tanulópálya kialakítása

2007 Fejlesztések

Hóágyú park bővítése 20 darabra